Dark Base Pro 900 White Edition:
be quiet!’s high-end behuizing in een opvallende kleur

Eén van de beste PC-cases van 2016 nu in een witte limited edition

Glinde, 5 september 2017 - be quiet!, voor het elfde opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, kondigt een witte uitvoering van zijn populaire Dark Base Pro 900 high-end PC-behuizing aan. De Dark Base Pro 900 White Edition is beschikbaar in een oplage van 2.000 stuks en is daarmee de perfecte keuze voor veeleisende gebruikers die hun volgende PC een opvallend uiterlijk willen meegeven.

Elegant en opvallend limited-edition ontwerp

Zoals de naam suggereert is de Dark Base Pro 900 White Edition voorzien van een opvallende witte coating. De ontwerpers van be quiet! hebben zich tot doel gesteld de wit-tinten van de verschillende materialen op elkaar af te stemmen voor een elegant en consistent uiterlijk. Om beter op het nieuwe kleurschema aan te sluiten is de tint van het glazen zijpaneel aangepast van zacht bruin naar lichtgrijs. Elke Dark Base Pro 900 White Edition is uniek en wordt geleverd met een aluminium badge met het oplagenummer, wat het tot een ideaal verzamelobject maakt voor veeleisende PC-gebruikers.

Ongeëvenaarde flexibiliteit dankzij maximale modulariteit

De Dark Base Pro 900 White Edition laat niets te wensen over aan mogelijke systeemconfiguraties, omdat het modulaire ontwerp verschillende mogelijkheden voor de optimale plaatsing van onderdelen biedt. Dat uit zich ondermeer in de verwijderbare moederbord-tray die in zes verschillende posities kan worden geïnstalleerd en geschikt is voor moederborden tot E-ATX- of XL-ATX-formaat. Het is eenvoudig een perfecte positionering te vinden van hardware en cooling. De Dark Base Pro 900 White Edition biedt ongeëvenaarde flexibiliteit en compatibiliteit en is daarmee een perfecte behuizing voor zowel high-end configuraties met waterkoeling en overklokmogelijkheden als compleet stille systemen of hoogwaardige workstations. De Dark Base Pro 900 White Edition biedt voldoende montagemogelijkheden voor opslag: er kunnen tot 15 solid state drives, 7 HDDs en 2 optische stations worden geplaatst.

Efficiënte koeling zorgt voor een uiterst stille werking

Een ander hoogtepunt van de nieuwe high-end behuizing van be quiet! is de geavanceerde cooling met perfecte airflow, dankzij drie vooraf geïnstalleerde SilentWings 3® PWM-fans in 140 millimeter-formaat. Het unieke rotor blade-ontwerp, het rubberen frame en de trechtervormige luchtinlaat maken de fans stil en efficiënt. Tegelijkertijd vermindert de 6-polige motor met fluid dynamic bearings (FDB-lagers) stroomverbruik en trillingen. De luchtstroom wordt verder geoptimaliseerd door gebruik te maken van L-vormige ventilatieopeningen, wat ook meteen het geluid minimaliseert. Door het gebruik van isolerende schuimmatten op de voorzijde, de bovenkant en de zijkant plus het ontkoppelen van bepaalde componenten wordt geluidsproductie verder tegengegaan. Een ander hoogtepunt is de traploze fan-controller, die vier standaard- of PWM-fans ondersteunt. In de behuizing is voldoende ruimte gecreëerd voor het plaatsen van krachtige watercooling met meerdere radiatoren.

Paradepaardje van Duitse productontwikkeling

De Dark Base Pro 900 White Edition is niet alleen een technisch meesterwerk, maar onderscheidt zich ook door hoogwaardige materialen en een geweldig design: aluminium oppervlakken en robuust staal leiden tot een buitengewone elegantie en stabiliteit. De behuizing is bovendien voorzien van een ontkoppeld zijpaneel van gehard en getint glas en LED-strips die het interieur in vijf verschillende kleuren kunnen verlichten. Als laatste is er een laadstation ingebouwd voor het draadloos opladen van smartphones en andere Qi-compatibele apparaten.

De Dark Base Pro 900 White Edition is per onmiddellijk beschikbaar voor pre-order tegen een adviesprijs van €269. De verwachte uitleverdatum is 26 september 2017.

*GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2017

Dark Base Pro 900 White Edition datasheet [PDF, 2,15 MB]

Dark Base Pro 900 White Edition afbeeldingen [ZIP, 10,1 MB]

be quiet! is een premium merk in computervoedingen, PC-behuizingen en cooling-producten en is daarbij sinds 2007* consistent marktleider in PSU’s in Duitsland.

*GfK data 2017