Silent Loop: be quiet!’s AIO waterkoelers nu ook geschikt voor Threadripper

Montagekits voor AMD’s TR4 Ryzen Threadripper platform nu beschikbaar

Glinde, 4 oktober 2017 - be quiet!, voor het elfde opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, biedt vanaf vandaag een nieuwe montagekit aan voor de Silent Loop AIO waterkoelerlijn, zodat deze ook gebruikt kan worden met AMD’s high-end Socket TR4 en bijbehorende Ryzen Threadripper-processoren.

Een perfecte keuze voor elk systeem

Met radiatorgroottes van 120mm, 240mm, 280mm en 360mm biedt de be quiet! Silent Loop een premium oplossing voor fluisterstille high-end systemen en voor power users die maximale prestaties uit hun overgeklokte processor willen halen. Alle metalen onderdelen, van het koelblok tot de radiator en fittings, zijn uit koper vervaardigd. Dit zorgt voor een lange levensduur en voorkomt elektrochemische corrosie wanneer het metaal in contact komt met vloeistof. Daarnaast is het grote, vierkante koelblok een uitstekende match voor Ryzen Threadripper.

Innovatieve reverse-flow pomp en hoogwaardige bouw

De Silent Loop AIO-waterkoeler is uitgerust met een ontkoppelde pomp die het koelcircuit omkeert. De koelvloeistof wordt van buitenaf over de cold plate naar binnen gepompt en vervolgens in de radiator door een tweede laag gevoerd. Deze innovatieve oplossing maakt het mogelijk dat de pomp op slechts 2.200 toeren per minuut draait, wat zorgt voor minder trillingen en geluid dan bij conventionele AIO-koelers. Voor een optimaal koelvermogen heeft be quiet! bij de Silent Loop gekozen voor een koperen radiator met zwarte coating. Daarnaast is de cold plate van het koelblok vernikkeld voor de beste werking met verschillende soorten koelpasta's. Een bijvulopening maakt het mogelijk om koelvloeistof bij te vullen en zo de prestaties en het lage geluidsniveau over een langere periode te waarborgen.

De be quiet! Silent Loop AMD TR4 (Threadripper) montagekit is vanaf nu beschikbaar bij resellers voor een adviesprijs van €8,50.

*Bron: GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2017

be quiet! Silent Loop AMD TR4 (Threadripper) montagekit afbeelding [JPG, 635 KB]

be quiet! is een premium merk in computervoedingen, PC-behuizingen en cooling-producten en is daarbij sinds 2007* consistent marktleider in PSU’s in Duitsland.

*GfK data 2017