Straight Power 11: wire-free voor hoogste kwaliteit en levensduur

Optimalisatie is het kernwoord voor be quiet!'s stilste computervoedingslijn

Glinde, 16 january 2018  - be quiet!, voor het elfde opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, kondigt zijn stilste computervoeding aan, de Straight Power 11. Met een compleet herontwikkeld PCB, een wire-free ontwerp aan de DC-kant, een groter aanbod aan modellen (nu tot 1000 Watt) en een moderne topologie met hoogwaardige componenten mag de Straight Power 11 gezien worden als waardige opvolger van be quiet!'s premium computervoedingslijn.

Verminderde geluidsproductie

De Straight Power 11-lijn maakt gebruik van be quiet!'s befaamde Silent Wings 3 135mm-fan met een trechtervormige luchtinlaat die zorgt voor zowel een uitstekende airflow als een vermindering van ongewenste turbulentie. Een 6-polige motor en 'fluid dynamic bearing'-lagers staan garant voor een extreem laag geluidsniveau en voor de laagste startrotatiesnelheid in de industrie: minder dan 200 omwentelingen per minuut. De fan is ongekend stil, waardoor een semi-passieve oplossing onnodig is en constante koeling gegarandeerd wordt. Omdat fans niet de enige bron van geluid zijn in een computervoeding gebruikt be quiet! hoogwaardige condensatoren om hoogfrequent elektronisch geluid te voorkomen. Geluid dat veroorzaakt wordt extreme spanningswisselingen (bijvoorbeeld door grafische kaarten) wordt tevens geminimaliseerd.

Wire-free ontwerp

Een absolute innovatie is dat er in de Straight Power 11 geen bedrading aanwezig is aan de DC-kant: alle verbindingen lopen direct door de PCB. Er zijn dus geen kabels die de airflow belemmeren, wat de koelprestaties ten goede komt. Andere voordelen van dit wire-free ontwerp zijn een hogere signaalkwaliteit en minder signaalstoring door de afwezigheid van magnetische interferentie. Deze factoren dragen uiteindelijk ook bij aan een hogere levensduur van de componenten.

State-of-the-art technologie

Alle Straight Power 11-voedingen zijn 80 PLUS Gold-gecertificeerd met een maximale efficiëntie van 93 procent bij 230V en voldoen aan ErP dankzij een sluimerverbruik van minder dan 0,12 Watt. Vergeleken met voorgaande modellen zijn er verbeteringen aangebracht in de voltagestabiliteit, voltageregulering en ripple. De uitstekende prestaties komen voort uit een combinatie van technieken als 'LLC', 'Synchronous Rectifying' en 'DC-to-DC' en door exclusief gebruik te maken van hoogwaardige Japanse condensatoren met een 105°C-rating.

Uitgebreide functieomvang

Om serieuze gebruikers tegemoet te komen is de Straight Power 11 volledig voorzien van modulaire kabels. Dit voorkomt overbodige kabels en verbetert de airflow in de behuizing en maakt het tevens mogelijk de voeding en bekabeling onafhankelijk van elkaar te installeren, wat het gebruiksgemak ten goede komt. Veiligheid speelt een belangrijke rol voor be quiet! bij het ontwerpen van computervoedingen: de Straight Power 11-lijn bevat alle huidige beveiligingscircuits, waaronder OCP, OVP, UVP, SCP, OPP en de vaak genegeerde doch even belangrijke OTP.

Straight Power 11 is vanaf vandaag beschikbaar voor een aanbevolen adviesprijs van €105 (450W), €115 (550W), €125 (650W), €139 (750W), €169 (850W) en €209 (1000W). Alle modellen worden geleverd met vijf jaar garantie.

*Source: GfK Panel Market Germany, sales units internal computer power supplies, January 2017

Straight Power 11 datasheet [PDF, 1.24 MB]

Straight Power 11 productafbeeldingen - 1000W [ZIP, 3.76 MB]

Straight Power 11 productafbeeldingen - 850W [ZIP, 3.76 MB]

Straight Power 11 productafbeeldingen - 750W [ZIP, 3.76 MB]

Straight Power 11 productafbeeldingen - 650W [ZIP, 3.76 MB]

Straight Power 11 productafbeeldingen - 550W [ZIP, 3.76 MB]

Straight Power 11 productafbeeldingen - 450W [ZIP, 3.76 MB]

Straight Power 11 geluidscurve - 1000W [JPG, 143 KB]

Straight Power 11 geluidscurve - 850W [JPG, 143 KB]

Straight Power 11 geluidscurve - 750W [JPG, 142 KB]

Straight Power 11 geluidscurve - 650W [JPG, 148 KB]

Straight Power 11 geluidscurve - 550W [JPG, 141 KB]

Straight Power 11 geluidscurve - 450W [JPG, 146 KB]

be quiet! is een premium merk in computervoedingen, PC-behuizingen en cooling-producten en is daarbij sinds 2007* consistent marktleider in PSU’s in Duitsland.

*GfK data 2017