Kunt u deze e-mail niet lezen?
Bekijk de online versie

CHERRY MX SPEED

De snelste mechanische MX switch!

Auerbach, 21 April 2016 - CHERRY, marktleider en expert in mechanische toetsenbordswitches, presenteert de nieuwe MX SPEED-switch. Deze maakt door zijn zeer korte travel een hoge switching-frequentie en extreem lage responstijden mogelijk. De gloednieuwe MX SPEED is de snelste CHERRY-switch op de markt en daarmee ideaal voor gebruik in mechanische toetsenborden voor gamers en veeleisende typisten. De switch is uitgerust met ’s werelds meest nauwkeurige, unieke Gold-Crosspoint contacttechnologie. Deze kenmerken garanderen de hoogste prestaties van een CHERRY MX-switch ooit.

MX SPEED: snelste CHERRY-switch in de markt

CHERRY breidt zijn portfolio van mechanische switches uit met de MX SPEED, een nieuw topmodel met zeer hoge prestaties. De naam zegt het al: dankzij een extreem kort actuatiepunt van slechts 1,2 millimeter (resulterend in een zeer korte travel) en een lage actuatiekracht van 45 cN is deze lineaire hoogprecisie-switch geoptimaliseerd voor lage responstijden en hoge switching-frequenties. In combinatie met de toonaangevende Gold-Crosspoint contacttechnologie en een lage bouncetijd (typisch minder dan 1 milliseconde) heeft CHERRY de snelste MX-switch ooit ontwikkeld. Tot de kenmerken van deze switch behoort tevens een bewezen duurzaamheid van meer dan 50 miljoen toetsaanslagen met gelijke signaalkwaliteit.

Optimale keuze voor gamers en veeleisende typisten

De korte travel maakt de MX SPEED bij uitstek geschikt voor gamers en veeleisende typisten. De varianten met transparante RGB-covers zijn ideaal voor toetsenborden die niet alleen qua toetsgevoel bij gamers aansluiten, maar ook aan de visuele eisen van de doelgroep voldoen. De switch cover met een geïntegreerde lens en groot verstrooiingsoppervlak, gecombineerd met een SMD LED, verzekert een hoge lichtopbrengst van alle 16,7 miljoen kleuren van het RGB-spectrum. De MX SPEED is ook geschikt voor veeleisende typisten op kantoor of thuis. Voor dit gebruikersscenario is de switch beschikbaar in een conventionele uitvoering met onopvallende standaard-cover. Typprestaties liggen significant hoger dankzij de korte travel, wat kantoorgebruik ten goede komt.

Corsair als exclusieve launch partner

Corsair is de exclusieve launch partner voor ’s werelds eerste gaming toetsenbord met de nieuwe high-performance MX SPEED-switch. De exclusieve samenwerking geldt voor de eerste zes maanden na de introductie van de nieuwe CHERRY-switches.

PERSMATERIAL

CHERRY MX SPEED RGB Silver datasheet [PDF, 54 KB]
CHERRY MX SPEED Silver datasheet [PDF, 54 KB]
CHERRY MX SPEED afbeeldingen [Link, cherry.de]

Xander Hoose
technikPR

Telefoon: +31 20 808 10 71
Mobiel: +31 621 685 321
E-Mail: cherry@technikpr.de
Web: www.technikpr.de

Michael Schmid
CHERRY

Telefoon: +49 (0) 9643 18-1424
Mobiel: +49 (0) 171 / 30 87 023
E-Mail: mi.schmid@zf.com
Web: www.cherry.de

Over CHERRY

Cherry GmbH, met zijn hoofdkantoor in Auerbach in der Oberpfalz, Duitsland, behoort tot 's werelds toonaangevende fabrikanten van computerinvoerapparatuur met een nadruk op de zakelijke, industriële en beveiligingsmarkt, evenals switches voor mechanische toetsenborden voor onder meer PC-gaming. Cherry GmbH is een 100% dochteronderneming van de technologiegroep ZF Friedrichshafen AG.