Kunt u deze e-mail niet lezen?
Bekijk de online versie

CHERRY MW 2310, MW 2110 en MC 2000

Nieuwe computermuizen voor alledaags gebruik met Windows 10-ondersteuning en uitstekende ergonomie

Auerbach, 24 november 2015 - CHERRY, de marktleider en expert in mechanische toetsenbordswitches, introduceert met de MW 2310 en de MW 2110 twee nieuwe draadloze muizen en een nieuwe uitvoering van de MC 2000, allen met Windows 10-ondersteuning. Comfortabel langdurig gebruik op kantoor of thuis is mogelijk dankzij een nauwkeurige infraroodsensor en een ergonomisch design. Het symmetrische ontwerp zorgt voor een optimale bediening door zowel links- als rechtshandige gebruikers. De MW 2310 en MW 2110 bieden draadloze connectiviteit, de MC 2000 wordt middels een USB-kabel aangesloten op de PC. Alle drie de muizen hebben een uitstekende prijs/prestatie-verhouding.

Hoogste compatibiliteit met Windows 10

CHERRY breidt zijn portfolio van computermuizen uit met één bedraad en twee draadloze modellen, die zich onderscheiden met een hoge bouwkwaliteit en veel functionaliteit tegen een lage prijs. Deze modellen zijn compatibel met Windows 10 en zijn dus met het oog op de toekomst een veilige keuze voor kantoor- en thuisgebruikers.

Symmetrisch ontwerp en comfortabele ergonomie

De MW 2310, MW 2110 en MC 2000 zijn symmetrisch gebouwd, zodat ze optimaal ingezet kunnen worden als invoerapparaat door zowel linkshandige als rechtshandige gebruikers. Daarnaast bieden de drie nieuwe muizen een prettige, comfortabele ergonomie. Het is eenvoudig de muizen in gebruik te nemen omdat er geen speciale software of drivers geïnstalleerd hoeft te worden.

Nauwkeurige infraroodsensor en tilt-wheel

Alle drie de muizen zijn voorzien van een nauwkeurige infraroodsensor, voor een directe overbrenging van bewegingen op geschikte oppervlakken. De MW 2310 en MW 2110 bieden een sample rate die in drie stappen is aan te passen: afhankelijk van smaak of applicatie kunnen gebruikers kiezen voor 1.000, 1.500 of 2.000 DPI. De bedraadde MC 2000 heeft een vaste sample rate: CHERRY heeft hier gekozen voor een optimale waarde van 1.600 DPI. Daarnaast biedt de MC 2000 een 4-wegs scrollwiel die zowel horizontale als verticale scrollbewegingen mogelijk maakt zonder extra knoppen.

Draadloze muis met lange accuduur

Omdat de twee nieuwe MW-modellen ontworpen zijn om te werken op de 2,4 GHz draadloze band heeft CHERRY gekozen voor een techniek waarbij maximale energiebesparing gecombineerd wordt met een efficiënte infraroodsensor. Op één accu behaalt de MW 2310 een accuduur van maximaal drie jaar, terwijl de kleinere MW 2110 tot twaalf maanden met zijn accu doet. Beide draadloze muizen worden geleverd met een Nano USB-ontvanger die klein genoeg is om permanent in een PC of laptop achter te laten, zonder dat hij opvalt of stoort.

Volgende generatie in nieuwe kleuren

De MW 2310 en de MW 2110 zijn de direct opvolgers van de populaire draadloze muizen MW 2300 en MW 2100. Naast Windows 10-ondersteuning is er ook een nieuwe kleurstelling: beide modellen worden verkocht in de kleur diepzwart, terwijl de CHERRY MC 2000 beschikbaar komt in de nieuwe kleur ‘wit-grijs’.

Lage verkoopprijs

Alle drie de computermuizen liggen per onmiddellijk in de winkel voor een zeer aantrekkelijke prijs. De MW 2310 wordt verkocht voor €20 en de MW 2110 voor €15. De bedraadde MC 2000 vormt het instapmodel met een prijskaartje van €10. Dit zijn de niet-bindende adviesprijzen die CHERRY voor deze muizen hanteert.

PERSMATERIAL

E-Mail: mi.schmid@zf.com
Web: www.cherry.de

Over CHERRY

CHERRY ontwikkelt en produceert computerinvoerapparatuur en componenten voor industriële en huiselijke toepassingen. CHERRY is een geregistreerd handelsmerk van ZF Friedrichshafen AG.

ZF is een wereldwijde technologische leider in aandrijflijn- en chassis-technologie met 113 productiebedrijven in 26 landen. Met ongeveer 71.400 medewerkers draait ZF een omzet van € 18,4 miljard (2014). Om succesvol te blijven met innovatieve producten investeert ZF jaarlijks ongeveer vijf procent van zijn omzet (in 2014: € 891.000.000) in research & development. In de ranglijst van leveranciers aan de autoindustrie is ZF een van de tien grootste bedrijven ter wereld.