Kunt u deze e-mail niet lezen?
Bekijk de online versie

CHERRY MX RGB NATURE WHITE

Nieuwe lineaire switch-optie voor krachtige, mechanische toetsenborden

Auerbach, 10 november 2015 — CHERRY, marktleider en expert in mechanische toetsenbordswitches, introduceert een nieuwe lineaire switch met de MX RGB NATURE WHITE, die zich met een actuatiekracht van 55 gram tussen de MX BLACK en MX RED plaatst. ’s Werelds meest precieze, unieke Gold-Crosspoint-technologie zorgt voor maximale prestaties en een hoge levensduur. Daarnaast biedt de nieuwe switch een speciale, transparante behuizing, die geoptimaliseerd is voor een gelijkmatige belichting en daardoor een lichtsterke weergave van alle 16,7 miljoen kleuren van het RGB-spectrum mogelijk maakt.

Lineaire switch als nieuw alternatief voor gaming-toetsenborden

CHERRY presenteert met de MX RGB NATURE WHITE een nieuwe, lineaire switch zonder duidelijk drukpunt. De switch heeft een actuatiekracht van ongeveer 55 gram. Hiermee positioneert de switch zich tussen de MX BLACK en MX RED. Deze beide, tot dusver zeer succesvolle switch-varianten hebben zich onder andere in het gaming-segment bewezen en zijn terug te vinden in veel prijswinnende toetsenborden van CHERRY-partners. Met de MX RGB NATURE WHITE voegt het bedrijf uit Auerbach een nieuw alternatief toe aan zijn meer dan 30-jaar-oude MX-portfolio.

Wereldwijd leidende techniek voor beste prestaties

Zoals alle switches van CHERRY maakt ook de MX RGB NATURE WHITE gebruik van de originele Gold-Crosspoint technologie. Deze staat garant voor een gelijkblijvende en verliesvrije invoer van meer dan 50 miljoen toetsaanslagen. Samen met de korte bounce-tijd (typisch minder dan één milliseconde) maakt deze niet alleen precieze en razendsnelle invoer mogelijk, maar wordt ook een hoge levensduur van de switches verzekerd.

Geoptimaliseerde behuizing met groot verstrooiend oppervlak

Om voor een gelijkmatige belichting van de switches in het toetsenbord te zorgen, grijpt CHERRY terug op de reeds bewezen, transparante behuizing die bij alle RGB-modellen gebruikt wordt. De hierin geïntegreerde lens en het grote verstrooiende oppervlak zijn geoptimaliseerd voor het gebruik van RGB- of single-colour SMD-LED’s. Dankzij deze combinatie wordt ook bij de CHERRY MX RGB NATURE WHITE een lichtsterke weergave van alle 16,7 miljoen kleuren van het RGB-spectrum mogelijk gemaakt.

Speciale naamgeving voorkomt vergissingen

Bij de naamgeving heeft CHERRY bewust gekozen voor de complexe aanduiding “MX RGB NATURE WHITE”, om de lineaire en daarmee natuurlijke werking verder op de voorgrond te zetten. Daarnaast voorkomt het verwarring met de tactile MX WHITE, die inmiddels niet meer in het assortiment te vinden is.

Ducky als launch partner

Ducky heeft zich als launch partner verzekerd van de hagelnieuwe switch: de Taiwanese fabrikant van invoerapparatuur gebruikt de MX RGB NATURE WHITE in zijn Shine-5 toetsenbord en rust daarmee het aantrekkelijke gaming-toetsenbord met CHERRY’s nieuwste technologie uit.

PERSMATERIAL

CHERRY MX RGB NATURAL WHITE productpagina [Link, cherry.de]
CHERRY MX RGB NATURAL WHITE afbeeldingen [Link, cherry.de]
CHERRY MX RGB NATURAL WHITE datasheet [PDF, 53.1 KB]

Xander Hoose
technikPR

Telefoon: +31 20 808 10 71
Mobiel: +31 621 685 321
E-Mail: cherry@technikpr.de
Web: www.technikpr.de

Michael Schmid
CHERRY

Telefoon: +49 (0) 9643 18-1424
Mobiel: +49 (0) 171 / 30 87 023
E-Mail: mi.schmid@zf.com
Web: www.cherry.de

Over CHERRY

CHERRY ontwikkelt en produceert computerinvoerapparatuur en componenten voor industriële en huiselijke toepassingen. CHERRY is een geregistreerd handelsmerk van ZF Friedrichshafen AG.

ZF is een wereldwijde technologische leider in aandrijflijn- en chassis-technologie met 113 productiebedrijven in 26 landen. Met ongeveer 71.400 medewerkers draait ZF een omzet van € 18,4 miljard (2014). Om succesvol te blijven met innovatieve producten investeert ZF jaarlijks ongeveer vijf procent van zijn omzet (in 2014: € 891.000.000) in research & development. In de ranglijst van leveranciers aan de autoindustrie is ZF een van de tien grootste bedrijven ter wereld.