Silent Base 600: be quiet! breidt innovatieve lijn PC-behuizingen verder uit

Bewezen feature set in een compact design

Glinde, 6 oktober 2015 - be quiet!, voor het negende opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, breidt zijn succesvolle lijn PC-behuizingen uit met de Silent Base 600, zodat het een compactere versie van zijn debuutkast kan aanbieden. In het nieuwe model heeft de fabrikant alle bekende features geïmplementeerd van de grotere uitvoering. De Silent Base 600 levert uitstekende koelprestaties bij een fluisterstille werking en biedt een alternatieve oplossing voor wie een behuizing zoekt voor een low-noise, high-end systeem.

Minimaal geluidsniveau dankzij innovatieve koeltechnologie

Net als bij de Silent Base 800 heeft be quiet! gekozen voor een innovatief ontwerp voor deze nieuwe behuizing, geïnspireerd door het motto “Form Follows Function”. Dit betekent dat het nieuwe model uitstekende koelprestaties combineert met een perfecte luchtcirculatie, om een fluisterstille werking te garanderen. De basis hiervoor is een tweetal vooraf geïnstalleerde, ontkoppelde Pure Wings 2-fans. Deze voeren de lucht stilletjes af vanuit de kast met hun negen airflow-geoptimaliseerde schoepen. Dankzij een geïntegreerde 3-fase controller kunnen gebruikers de verhouding tussen geluidsproductie en koelprestaties zelf aanpassen. De Silent Base 600-behuizing is uitgerust met montagepunten voor vijf additionele fans en is geschikt voor waterkoelingsproducten van andere fabrikanten.

De voor- en zijpanelen zijn uitgerust met isolatiematten. De combinatie van hoogwaardig staal en de U-vormige randen van de zijpanelen zorgen voor een stabiele, robuuste constructie. Omdat de harde schijven en voeding van de behuizing zijn ontkoppeld kunnen ze geen ongewenste trillingen veroorzaken.

Royale ruimte, eenvoudig gebruik en Window-mogelijkheid

Ondanks de kleinere afmetingen van 495 x 230 x 493 millimeter (L x B x H) in vergelijking met het grotere zustermodel biedt de Silent Base 600 een royaal binnenwerk en voldoende ruimte voor huidige en toekomstige high-end componenten. De HDD-kooi kan naar wens van de gebruiker op verschillende posities gemonteerd worden, bijvoorbeeld om ruimte te maken voor grafische kaarten tot 413 millimeter. Het is mogelijk om CPU-koelers te installeren met een maximale hoogte van 170 millimeter. De stoffilters in de voorzijde, bodem en zijpanelen zijn eenvoudig los te halen en te reinigen.

be quiet! heeft gedacht aan professioneel kabelmanagement; op de juiste plekken is royale ruimte gecreëerd, die in combinatie met de siliconen bushings zorg dragen voor een aantrekkelijk en opgeruimd binnenwerk. Dit is vooral van belang voor gebruikers die kiezen voor een Silent Base 600 Window, met het bekende, dubbelwandige en daardoor extreem geluidsabsorberende zijvenster.

De be quiet! Silent Base 600 is per onmiddellijke ingang verkrijgbaar voor een adviesprijs van €109,90 en wordt geleverd in drie kleuren: Orange, Black en Silver. De Silent Base 600 Window is beschikbaar in dezelfde kleuren voor een adviesprijs van €124,90. be quiet! levert drie jaar garantie op de behuizing.

*GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2015

Silent Base 600 afbeeldingen [ZIP, 17.3 MB]

Silent Base 600 datasheet [PDF, 3.7 MB]

Silent Base 600 Window afbeeldingen [ZIP, 17.1 MB]

Silent Base 600 Window datasheet [PDF, 3.7 MB]

be quiet! is een premium merk in computervoedingen, PC-behuizingen en cooling-producten en is daarbij sinds 2007 consistent marktleider in PSU’s in Duitsland.

*GfK data 2015