be quiet! breidt Dark Power Pro 11-serie uit met drie modellen

550, 650 en 750 Watt-uitvoering vanaf vandaag beschikbaar

Glinde, 8 september 2015 — be quiet!, voor het negende opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, breidt de Dark Power Pro 11-serie verder uit. Naast de krachtige modellen met 850, 1000 en 1200 Watt die in mei geïntroduceerd werden, zijn er nu modellen met 550, 650 en 750 Watt. Deze behoren met hun 80PLUS® Platinum-certificatie en een groot aantal geluidsoptimalisaties tot de meest efficiënte en stilste voedingen van deze fabrikant. be quiet! biedt daarmee een verder, hoogwaardig alternatief voor de stroomverzorging van high-end-, gaming-, overclocking- en workstation-systemen aan.

Optimale stroomverzorging voor high-end systemen

Met de nieuwe Watt-klassen breidt be quiet! de Dark Power Pro 11-serie naar onderen uit. Daarmee krijgen minder veeleisende high-end systemen een nieuw alternatief met een beproefde feature-set. Daaronder vallen onder meer het modulaire kabelmanagement, de fan-aansluitingen die via een temperatuursensor aangestuurd worden, en Overclocking Key. Dit laatste maakt het mogelijk om de vier enkele 12V-rails te bundelen, om zo van een multi-rail opstelling over te schakelen naar single-rail en maximale prestaties te leveren bij zware loads.

80PLUS® Platinum en SilentWings® 3

Dankzij de geoptimaliseerde “Half Bridge + LLC + SR + DC/DC”-topologie hebben ook de Dark Power Pro 11-voedingen met 550, 650 en 750 Watt een extreem hoge efficiëntie van maximaal 94 procent (80PLUS® Platinum certificatie). Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van de SilentWings® 3 in 135-millimeter-formaat, wat zorgt voor een nagenoeg onhoorbare werking. Om het geluidsniveau tot het minimum te reduceren heeft be quiet! bij deze fan gekozen voor een 6-polige motor en airflow-geoptimaliseerde schoepen. Ook “Fluid Dynamic Bearing”, de lage aanloopsnelheid van 220 rotaties per minuut en de trechtervormige luchtinlaat zijn overgenomen. Daarnaast is de behuizing van de voeding met rubber ontkoppeld van de PC-behuizing, om zo de overdracht van trillingen tegen te gaan. Al deze technologieën zorgen ervoor dat de 550 Watt-uitvoering van de Dark Power Pro 11 de stilste voeding is die be quiet! ooit heeft gemaakt.

Hoogwaardige componenten en vijf jaar garantie

be quiet! gebruikt bij de high-end voedingen in de Dark Power Pro 11-serie alleen top-componenten. Daartoe behoren onder andere hoogwaardige, Japanse elektrolytische condensatoren aan de uitgangskant. Ook heeft de fabrikant hoogwaardige aluminum solid state condensatoren gebruikt, die een lange levensduur en hoge betrouwbaarheid garanderen. Alle gebruikte condensatoren zijn gespecificeerd tot 105 graden Celsius. Tegelijkertijd worden door het gebruik van hoogwaardige componenten storende geluiden bij spanningswisselingen vermeden. De doordachte PCB-layout met zes dochterborden leidt tot kortere interconnects en maakt een goede warmteafvoer mogelijk. be quiet! zet bij alle modellen in de Dark Power Pro 11-serie in op een compromisloze bouwkwaliteit en biedt daarom een garantie van vijf jaar op de voedingen.

De nieuwe modelvarianten in de Dark Power Pro 11-serie zijn vanaf vandaag voor een advies verkoopprijs van €154 (550 Watt), €175 (650 Watt) respectievelijk €199 (750 Watt) beschikbaar.

*GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2015

Persmateriaal

Dark Power Pro 11 datasheet [PDF, 3.2 MB]

Dark Power Pro 11 afbeeldingen - 550 watt [ZIP, 6.5 MB]

Dark Power Pro 11 afbeeldingen - 650 watt [ZIP, 6.5 MB]

Dark Power Pro 11 afbeeldingen - 750 watt [ZIP, 6.5 MB]

E-mail doorsturen:
Wil je deze e-mail doorsturen? Klik dan hier.

Telefoon: +49 40 736 7686 - 849
Fax: +49 40 736 7686 - 14
Mobiel: +49 176 19 03 19 82

E-Mail: aaron.licht@bequiet.com
Web: www.bequiet.com

Over be quiet!

be quiet! is een premium merk in computervoedingen, PC-behuizingen en cooling-producten en is daarbij sinds 2007 consistent marktleider in PSU’s in Duitsland.

Concept, ontwerp en testen worden uitgevoerd met een Duitse passie voor kwaliteit en precisie in ons hoofdkantoor in Duitsland. Innovatieve technische concepten, hoogwaardige materialen en een buitengewone kwaliteit zorgen ervoor dat de producten van be quiet! tot de meest stille, betrouwbare en krachtige op de markt behoren.

Ga naar bequiet.com

*GfK data 2015

Kun je deze e-mail niet lezen, bekijk hem online. Geen interesse in onze mailings? Meld je af.