be quiet! breidt Pure Rock-serie uit met Slim-model

Pure Rock Slim biedt beste koelingsefficiëntie voor compacte behuizingen

Glinde, September 6th, 2016 - be quiet!, voor het tiende opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, breidt de Pure Rock-serie uit met een nieuwe, compacte koeler: dankzij het ruimtebesparende en asymmetrische ontwerp is de Pure Rock Slim bij uitstek geschikt voor kleinere computersystemen. be quiet! heeft daarbij niet de koelingsefficiëntie uit het oog verloren: het nieuwe model kan maximaal 120 watt vermogen aan. Zoals altijd bij de Pure Rock-serie biedt de koeler een optimale prijs/prestatie-verhouding.

Stille en efficiënte koeling dankzij 6 mm heatpipes en PWM-ventilator

De Pure Rock Slim is uitgerust met een lamellenblok dat voorzien is van drie hoogwaardige heatpipes. Deze hebben een diameter van 6 millimeter en zijn uitgerust met aluminium doppen. De Pure Rock Slim is tevens uitgerust met een 92-millimeter fan voor een maximale koeling van 120 watt TDP. De zeven airflow-geoptimaliseerde fan blades produceren een maximumvolume van 25,4 decibel. Dankzij de PWM-aansluiting kan de fan in snelheid variëren voor een perfecte balans tussen koeling en stilte.

Maximale prestaties zelfs in kleine PC-kasten

Dankzij het compacte ontwerp kan de Pure Rock Slim zelfs in krappe ruimtes en bij volledig bezette geheugenbanken gebruikt worden. De afmetingen van slechts 81,8 x 97,0 x 124,8 mm (LxBxH) en de asymmetrische structuur van de koeler zorgen ervoor dat de ventilator noch de koelvinnen de RAM-geheugenslots blokkeren. De installatie van de koeler is eenvoudig gehouden zodat deze zelfs bij minimale vrije ruimte gemakkelijk kan worden gemonteerd.

Om de uitstekende prijs/prestatie-verhouding van de Pure Rock-serie te behouden is gekozen voor een adviesprijs van €28. De koeler is vanaf vandaag beschikbaar.

*Bron: GfK Panel Market Germany, sales units internal computer power supplies, January 2016

Pure Rock Slim datasheet [PDF, 1.3 MB]

Pure Rock Slim afbeeldingen [ZIP, 6.3 MB]

be quiet! is een premium merk in computervoedingen, PC-behuizingen en cooling-producten en is daarbij sinds 2007 consistent marktleider in PSU’s in Duitsland.

*GfK data 2016