be quiet! introduceert zijn eerste entry-level cooler

Pure Rock combineert prestaties met aantrekkelijke prijs

Glinde, 21 oktober 2014 - be quiet!, Duitse marktleider in PC-voedingen voor acht jaar op een rij, introduceert de Pure Rock — een nieuwe, compacte CPU-cooler die een uitstekende prijs/prestatie-verhouding koppelt aan bewezen be quiet!-kwaliteit. De Pure Rock heeft vier zes-millimeter heat pipes om hitte effectief af te voeren naar de koelvinnen. Dankzij deze constructie kan deze tower cooler CPU’s met een maximum TDP van 130 watt effectief ontlasten. Zelfs intensieve grafische, multimedia of game applicaties zullen de Pure Rock niet aan zijn limiet brengen.

Hoge duurzaamheid en bewezen be quiet!-kwaliteit
Uitgerust met een 120-millimeter Pure Wings 2-ventilator produceert de Pure Rock zelfs bij het maximale toerental van 1.500 omwentelingen per minuut hooguit 28,6 decibel. Negen geoptimaliseerde ventilatorbladen bieden een verbeterde airflow en verminderde geluidsoverlast door turbulentie bij een verhoogde luchtdruk. De levensduur bedraagt meer dan 80.000 uur. be quiet! biedt drie jaar garantie op de Pure Rock.

Eenvoudige montage
Dankzij het compacte design is de Pure Rock compatibel met alle huidige AMD™- en Intel®-sockets. De inbouw wordt vergemakkelijkt door het eenvoudige montagesysteem, dat een installatie van de cooler van bovenaf mogelijk maakt. Door de beperkte afmetingen van 155 x 121 x 87,5 millimeter past de jongste telg van de be quiet! coolerfamilie in vrijwel elke PC-configuratie.

Ondanks de lage prijs hecht be quiet! veel waarde aan een hoogwaardig uiterlijk: de bovenzijde is gemaakt van geborsteld aluminium en de heat pipes zijn uitgerust met aluminium caps. De Pure Rock is per onmiddellijk verkrijgbaar voor € 32,90 (advies verkoopprijs).

*Bron: GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2014

Pure Rock datasheet [PDF, 1.5 MB]
Pure Rock afbeeldingen [ZIP, 5.6 MB]
Pure Rock technische tekening [PDF, 1.2 MB]

be quiet!'s missie om technologiefans producten aan te bieden die gericht zijn op stilte en innovatie, heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf al acht jaar lang de best verkopende voedingsfabrikant in Duitsland is, volgens marktgegevens van GfK.