be quiet! kondigt eerste eigen high-end behuizing officieel aan

Silent Base 800 combineert functioneel ontwerp met prestaties, stille werking en gebruiksvriendelijkheid

Glinde, 18 november 2014: be quiet!, Duitse marktleider in PC-voedingen voor acht jaar op een rij*, introduceert met de Silent Base 800 zijn eerste eigen behuizing met royale installatieruimte, gepositioneerd in het luxe-segment en daarmee uiterst geschikt voor high-end en absoluut geluidsarme systemen. Door het innovatieve ontwerp kan de fabrikant een fluisterstille werking en uitstekende koelprestaties garanderen. Trouw aan het motto ‘form follows function’ vervult elk onderdeel in de Silent Base 800 een specifiek doel, om gebruiksvriendelijkheid en prestaties naar een nieuw niveau te tillen.

Fluisterstil met superieure koelprestaties

be quiet! hecht zoals gebruikelijk ook bij de Silent Base 800 grote waarde aan een laag geluidsniveau, zonder daarbij de prestaties uit het oog te verliezen. Daartoe heeft de fabrikant innovatieve front-, top- en bodempanelen ontwikkeld die een intelligente airflow mogelijk maken: frisse lucht wordt doelgericht in de behuizing gezogen en door de binnenzijde getransporteerd, waardoor de koelprestaties toenemen ten opzichte van traditionele oplossingen en mogelijke geluidsontwikkeling vermeden wordt. Om het geluidsniveau verder te minimaliseren voorziet be quiet! de zijpanelen en het frontpaneel van de Silent Base 800 van een nieuw-ontwikkeld isolatiemateriaal. Daarnaast worden drie huiseigen, prijswinnende Silent Wings 2-fans gebruikt, ontkoppeld van de behuizing. Twee daarvan hebben het 140-millimeter-formaat en zijn fabrieksaf in de voorzijde gemonteerd. Een derde Silent Wings 2-fan met een diameter van 120 millimeter bevindt zich aan de achterzijde van de behuizing. Hoewel deze uitrusting reeds voor een optimale airflow zorgt, kan de gebruiker het koelvermogen verder verbeteren door de optionele installatie van vier extra fans en het openen van de 3-in-1-luchtinlaten in de zijpanelen.

Optimale ruimte en gereedschapsvrije installatie

De Silent Base 800 biedt meer dan genoeg ruimte voor high-end systemen en bijbehorende upper-class componenten. Zo kunnen zowel moederborden in ATX, Micro-ATX of Mini-ITX formaat, forse tower-coolers met een hoogte van 17 centimeter en lange grafische kaarten ingebouwd worden. Voor deze 3D-versnellers staat tot 40 centimeter vrije ruimte ter beschikking indien één van de twee modulaire HDD-kooien verwijderd wordt. De Silent Base 800 laat zich bovendien met maximaal drie 5,25-inch drives, zeven 3,5-inch drives en vier 2,5-inch drives uitrusten. Dankzij de praktische bouw van de nieuwe be quiet!-case kan de gebruiker alle systeemcomponenten zonder gereedschap installeren.  De harde schijven en de voeding worden ontkoppeld van de behuizing door middel van siliconen inzetstukken. Het is mogelijk watercooling in te bouwen met meerdere radiatoren in 120- tot 280-millimeter formaat.

Stabiliteit en optimale stofbescherming

Alleen al het massieve gewicht van meer dan negen kilogram illustreert hoe stevig de 495x266x559 mm grote behuizing gebouwd is. be quiet! grijpt daarbij terug op onder meer dik staal en hoogwaardige ABS-kunststof. Vooral op het gebied van de zijpanelen kan de fabrikant een nieuwe, innovatieve feature tentoonstellen: de randen zijn in een U-vorm gebogen en vormen samen met het nieuw-ontwikkelde isolatiemateriaal een extreem robuuste constructie. Deze factoren tonen aan dat be quiet! naast een functionele bouw, hoge prestaties en uitstekende koelprestaties ook een bijzondere focus op de kwaliteit van de Silent Base 800 legt. Dit wordt tevens ondersteund door de talrijke stoffilters, die fabrieksaf op alle luchtinlaten zijn aangebracht.

De Silent Base 800 komt op 24 november als geheel zwarte “Black Edition” en in de kleurstellingen zwart-oranje en zwart-zilver voor een adviesprijs van €119 beschikbaar.

*Bron: GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2014

Silent Base 800 datasheet [PDF, 2 MB]

Silent Base 800 afbeeldingen [ZIP, 1.7 MB]

Silent Base 800 technische tekening [PDF, 1.4 MB]

be quiet!'s missie om technologiefans producten aan te bieden die gericht zijn op stilte en innovatie, heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf al acht jaar lang de best verkopende voedingsfabrikant in Duitsland is, volgens marktgegevens van GfK.