be quiet! Straight Power 10 nog stiller dan voorganger

SilentWings 3-fan, betere voltage stabiliteit en meer watts voor dezelfde prijs

Glinda, 16 september 2014 - be quiet!, al acht jaar marktleider op gebied van PC-voedingen in Duitsland*, kondigt vandaag de nieuwe Straight Power 10-serie aan. De nieuwe voedingen zijn uitgerust met de extreem stille 135mm SilentWings 3-fan. Om de voltage stabiliteit te verbeteren is de topologie uitgebreid met DC-to-DC. Daarnaast zijn de wattages verhoogd and is er een hoogwaardige PFC-condensator geïnstalleerd om hoogfrequente bijgeluiden te voorkomen.

De vorige generatie Straight Power E9 behoort tot de best-verkopende series van be quiet!-voedingen. be quiet! introduceert nu de volgende stap in de ontwikkeling van de Straight Power-serie. Het Duitse bedrijf en zijn designteam hebben de voorganger op alle punten verbeterd.

Geluidsniveau
Het koelsysteem van de nieuwe voedingen is opnieuw ontworpen, waarbij gebruik wordt gemaakt van een 135mm SilentWings 3-fan met hoogwaardige Fluid Dynamic Bearings (FDBs). Deze fan, uit de koker van be quiet! zelf, is speciaal ontwikkeld voor gebruik in voedingen. De nieuwe zes-polige motor en de FDBs staan niet alleen garant voor een lange levensduur, maar zorgen ook voor een stille werking. De trechtervormige, grote luchtinlaat van de SilentWings 3 maximaliseert de airflow en vermindert tegelijkertijd ongewenste turbulentie. Dankzij de grote diameter van de nieuwe fan kan eenzelfde hoeveelheid lucht verplaatst worden bij lagere snelheden en een lager geluidsniveau. Door gebruik te maken van een hoogwaardige PFC-condensator worden hoogfrequente bijgeluiden vermeden. Samen met aanpassingen aan de secondary-side condensatoren wordt geluid, veroorzaakt door een extreme belasting van grafische kaarten, ook geminimaliseerd.

Topologie-uitbreiding
Alle Straight Power 10-modellen zijn 80PLUS Gold-gecertificeerd en behalen een efficiëntie van maximaal 93%. De Straight Power 10-serie gebruikt de actuele “Active Clamp + SR (Synchronous Rectifier)”-topologie voor voedingen. Deze techniek maakt gebruik van IC-controllers om de voeding te monitoren. Op deze manier levert de voeding altijd de beste prestaties onder een wisselende belasting. Door de topologie uit te breiden met DC-to-DC-technologie wordt de reeds zeer goede spanningsregulatie van de 3,3V- en 5V-voltages nog verder verbeterd en kan de best mogelijke crossload gegarandeerd worden.

Multi-GPU-compatibiliteit en beschermingscircuits
De Straight Power 10 biedt vier onafhankelijke 12V-rails voor een optimale verdeling van het vermogen (de 400 Watt-versie heeft drie rails). Dit garandeert dat de voedingen probleemloos overweg kunnen met systemen met meerdere grafische kaarten. Voor een maximale data-integriteit aan de gebruikerskant heeft be quiet! de Straight Power 10 met alle gangbare beschermingscircuits uitgerust: overbelasting (OPP), overspanning (OVV), stroompieken (OCP), onderspanning (UVP), kortsluiting (SCP) en oververhitting (OTP).

“Ons designteam heeft met succes alle hoofdcomponenten van de voeding verbeterd. De nieuwe Straight Power 10 is stiller, heeft een betere voltage stabiliteit en biedt meer watts voor dezelfde prijs!”, aldus Stanislav Minkin, CEO.

Zoals gebruikelijk biedt be quiet! zijn klanten een keuze tussen vaste en verwijderbare kabels. De modellen met vaste kabels zijn beschikbaar in vier varianten, met 400, 500, 600 en 700 Watt. Bij de modellen met kabelmanagement zijn er tevens vier modellen beschikbaar: 500, 600, 700 en 800 Watt. De geschatte verkoopprijzen lopen van € 70 voor het 400 Watt-model tot € 145 voor het 800 Watt-model met kabelmanagement. Alle modellen zijn vanaf vandaag beschikbaar!

*Bron: GfK Marktonderzoek Duitsland, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2014

Perskit

Straight Power 10 datasheets [ZIP, 2.4 MB]
Straight Power 10 afbeeldingen - Productfoto's [ZIP, 8.4 MB]
Straight Power 10 afbeeldingen - Kabels [ZIP, 391 KB]
Straight Power 10 afbeeldingen - Geluidsniveau [ZIP, 401 KB]

E-mail doorsturen:
Wil je deze e-mail doorsturen? Klik dan hier.

Telefoon: +49 40 736 7686 - 849
Fax: +49 40 736 7686 - 14
Mobiel: +49 176 19 03 19 82

E-Mail: aaron.licht@bequiet.com
Web: www.bequiet.com

Over be quiet!

be quiet!'s missie om technologiefans producten aan te bieden die gericht zijn op stilte en innovatie, heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf al acht jaar lang de best verkopende voedingsfabrikant in Duitsland is, volgens marktgegevens van GfK.

Kun je deze e-mail niet lezen, bekijk hem online. Geen interesse in onze mailings? Meld je af.