CeBIT-highlights van be quiet! al in Q2 2015 beschikbaar

Dark Power Pro 11, Silent Base 800 Window, Dark Rock TF en Shadow Rock LP op de CeBIT aangekondigd

Glinde, 24 maart 2015 - be quiet!, voor het negende opeenvolgende jaar marktleider in PC-voedingen in Duitsland*, heeft op de CeBIT 2015 in Hannover zijn topproducten gepresenteerd in de categorieën ‘Behuizingen’, ‘PC-voedingen’ en ‘CPU-coolers’. Daarbij werd voor de eerste keer de Window-versie van de meervoudig bekroonde Silent Base 800 getoond en introduceerde het bedrijf de nieuwe Dark Power Pro 11-voedingen met een efficiëntie tot maar liefst 94 procent. De twee nieuwe CPU-coolers Shadow Rock LP en Dark Rock TF werden voor het eerst getoond op een Duitse beurs.

Dark Power Pro 11

Dit jaar ontving be quiet! opnieuw veel CeBIT-bezoekers op zijn stand in Hal 15 en presenteerde daar de hoogtepunten uit het brede productportfolio. Onder de absolute primeurs bevonden zich de Dark Power Pro 11-voedingen, die ten opzichte van de vorige modellen nu in alle Watt-klassen een 80PLUS Platinum-waardering dragen en met een efficiëntie van maximaal 94 procent schermen. Een toeren-geoptimaliseerde SilentWings 3-fan vermindert de geluidsontwikkeling in de nieuwe voedingen aanzienlijk dankzij een grotere, trechtervormige luchtinlaat. Bovendien zet be quiet! weer in op bijzonder hoogwaardige en duurzame componenten, de binnenzijde is ontkoppeld van de behuizing, en natuurlijk bieden de voedingen kabelmanagement en de bewezen Overclocking Key om de individuele 12-volt rails te koppelen voor maximale prestaties. De Dark Power Pro 11-serie komt beschikbaar in 550, 650, 750, 850, 1000 en 1200 Watt om alle gangbare toepassingsmogelijkheden af te dekken. De introductie van de nieuwe voedingen vindt plaats in mei voor de modellen met hoog wattage en in juli volgen de 550 tot 750 Watt-modellen.

Silent Base 800 Window

Op de IT-beurs werd ook de meervoudig bekroonde Silent Base 800-behuizing in een Window-variant geïntroduceerd. De fabrikant heeft hierbij niet simpelweg gekozen voor een normaal venster, maar heeft zelf een speciaal venster ontwikkeld. Om de uitstekende geluidsisolerende eigenschappen van de Silent Base 800 te behouden gebruikt be quiet! een dubbellaags venster uit kras- en stootvast polycarbonaat, dat met geïntegreerde luchtpockets voor een duidelijk betere geluidsisolatie zorgt en daarmee een gelijkwaardige vervanger is voor het geluiddempende metalen zijpaneel. De rubberen afdichting, uitgevoerd in dezelfde kleur als de behuizing zelf, zorgt tevens voor een verbeterde geluid- en trillingsdemping. Daarnaast werd op de beurs een optionele Window-kit gepresenteerd die eigenaren van de normale Silent Base 800 afzonderlijk kunnen nabestellen.

Dark Rock TF en Shadow Rock LP

Hoewel de twee nieuwe CPU-coolers, de Dark Rock TF en de Shadow Rock LP, al eerder dit jaar gepresenteerd werden op de CES in Las Vegas, hebben Duitse beursbezoekers nu ook een kans gekregen een blik te werpen op deze modellen. De Dark Rock TF voegt zich bij het high-end segment van be quiet! en bereikt met zijn twee stille fans een uitstekend koelvermogen van 220 watt. Iets soortgelijks geldt ook voor de Shadow Rock LP, die ontworpen is voor een dissipatie van maximaal 130 Watt en aangeboden wordt voor een aantrekkelijke prijs.

Alle nieuwe producten die door be quiet! op de CeBIT in Hannover zijn vertoond zijn in het tweede kwartaal van dit jaar beschikbaar.

*Bron: GfK, verkoopcijfers interne computervoedingen, januari 2015.

afbeeldingen CeBIT-introducties [ZIP, 2.2MB]

be quiet!'s missie om technologiefans producten aan te bieden die gericht zijn op stilte en innovatie, heeft ervoor gezorgd dat het bedrijf al acht jaar lang de best verkopende voedingsfabrikant in Duitsland is, volgens marktgegevens van GfK.